Zamisli Srbiju forum Zamisli Srbiju
(Zamisli svoj grad)
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

Reforma vojske! Posaljite komentar...
Idi na stranu 1, 2, 3 ... 49, 50, 51  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku    Zamisli Srbiju forum -> Demokratija i Srbija!
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
Lingva Pravnik



Pridružio: 02 Mar 2005
Poruke: 240
Lokacija: kraljevo

PorukaPoslao: Čet Mar 10, 2005 2:03 am    Naslov: Reforma vojske! Posaljite komentar... Odgovoriti sa citatom



Reforma vojske
U sveopstoj demokratizaciji i transformaciji drustva (misli se na drzave u tranziciji), vojska je ostajala skoro netaknuta. Da bi smo dobili odgovor na pitanje zasto se to desavalo ?, sta je uzrok ?, moramo znati sustinu principa po kojima vojska funkcionise. Naime, vojska, manastiri i druge institucije, predstavljaju mesta u kojima dolazi do ogranicavanja slobode (u smislu postovanja kucnog reda), tako da to nije ambijent za ljude koji ne vole ogranicenja, ma koliko ona bila opravdana, jer guse kreativnost, slobodoumnost itd. To nikako ne znaci da vojsku treba ukinuti, zasta se zalazu pojedinci koji ne poznaju sustinu funkcionisanja institucija kod kojih subordinacija predstavlja nacin regulisanja rada njenih pripadnika, vec je treba transformisati i modernizovati kadrovski i tehnicki. U vojsci postoji linija komandovanja i linija bezbednosti.
Liniju komandovanja, cine formacije (od odeljenja do korpusa) u kojima su zaposljena aktivna vojna lica i vojnici (na odsluzenju vojnog roka i vojnici po ugovoru). Postavlja se pitanje sta ovde treba menjati ?
Prvo je potrebno napraviti radikalni rez, koji ce voditi smanjenju broja pripadnika vojske u ovom sektoru. Jedini kriterijum kojim se treba rukovoditi je profesionalizam. Potrebno je smanjiti broj civilnih lica (od kojih vecina samo opterecuje vojni budzet), zatim otpustiti jedan broj aktivnih podoficira sa zavrsenim kursom od 9 meseci (sto nije dovoljno cak ni za dobrog snajdera, a kamoli osposobljenog vojnog lica koji ce u ratu komandovati vojnicima), njih ne treba mesati sa podoficirima koji su zavrsili srednju vojnu skolu koji su itekako sposobni, jer su se za svoj poziv skolovali pune cetiri godine. Vazno je uciniti vojsku pokretljivijom kako bi mogla da odgovori na sve izazove koje namece moderan nacin ratovanja. Treba raditi na tehnickoj modernizaciji vojske, jer postojece stanje je lose s obzirom na starost vozila, nedostatak borbenih aviona novije generacije i goriva za obavljanje trenaznih letova, pa samim tim je nemoguce odrzati borbenu gotovost na zadovoljavajucem nivou. Potrebno je potpuno rasformirati upravu za informisanje i moral, jer se ne moze shvatiti svrha njihovog postojanja. Na visinu morala u vojsci ne uticu predavanja koja oni drze, vec standard njenih pripadnika.Ovo ce zvucati saljivo ali je istinito: ako bi smo pitali laika za vojna pitanja, koja je razlika izmedju NATO vojske i nase vojske, odgovor bi glasio da NATO nema moraliste ali zato ima blagajnike. Potrebno je promeniti i pojedine principe na kojima pociva vojna doktrina, po pitanju odnosa prema potcinjenima (misli se pre svega na vojnike na odsluzenju vojnog roka), i napustiti pojedine vec tradicionalne vrste kaznjavanja koji nigde nisu propisani, ali se primenjuju (poput usivanja dzepova sa kamenjem, pozdravljanja drveca, skupljanja lisca i pikavaca prstima itd.). Trebalo bi otvoriti novi smer na Vojnoj akademiji-vojna policija, apro po policijskoj akademiji. Na taj nacin bi smo dobili skolovane oficire Vojne policije, i poboljsao bi se kvalitet strucnog kadra koji bi poznavao krivicnopravnu i kriminalisticku problematiku, sto do sada nije bio slucaj.
Linija bezbednosti je za veliki deo domace i medjunarodne javnosti i dalje nepoznata. Nju sacinjavaju obavestajna i kontraobavestajna uprava, ciji je osnovni zadatak, informisanje nacelinika Generalstaba i Ministra odbrane o aktivnostima u drzavi po vojnim pitanjima, kao i pracenje rada stranih agentura, vojnih atasea, stranih vojnih delegacija kada su u poseti nasoj zemlji, i sprecavanje njihovih antidrzavnih aktivnosti po pitanju odbrane zemlje. Vrlo je tesko i neodgovorno davati ocenu o kvalitetu rada vojnih sluzbi bezbednosti, zbog prirode njihovog posla koji podrazumeva tajnost. Vazno je istaci da na nju ne treba gledati kroz prizmu licnosti koje su bile na njenim celnim mestima, jer su personalna resenja cesto politicki motivisana. Svuda u svetu bezbednosne sluzbe se sporo transformisu, sto ne znaci da na tome ne treba insistirati kroz jednu celovitu i plansku aktivnost, imajuci u vidu pre i iznad svega interese vojske, drzave i gradjana.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Urednik



Pridružio: 28 Feb 2005
Poruke: 252
Lokacija: Virtuelni svet!

PorukaPoslao: Čet Mar 10, 2005 4:02 am    Naslov: REFORMA VOJSKE I IDEOLOGIJA Odgovoriti sa citatom

REFORMA VOJSKE I IDEOLOGIJA
Ljubodrag Stojadinović, novinar lista “Politika” (Izvor: Centar za civilno-vojne odnose, Beograd)

Devedesetih godina prošlog veka bilo je nekoliko pokušaja redefinicije “ideološkog segmenta” u Vojsci Jugoslavije. Taj posao je bio uglavnom uzaludan. Snažna inercija partijske države obezbeđivala mu je “produženo dejstvo”, nezavisno od stvarnih ili prividnih promena. Raspad SFRJ je označio kraj JNA. Armija je u toku rasula, od “čuvara bratske zajednice” postala generator građanskog rata. Ona je dala kadrove i oružje za razorne sukobe u okviru stvaranja etničkih država na Balkanu. Umesto ideologije jednopartijske države, segmenti raspadnute armije su svoje moralne stimulative dobijali afirmacijom osobene ideologije šovinizma. Stari aksiološki sistem je porušen: uglavnom zbog svoje virtualnosti, ali i putem nasilja koje su izazvali “faktori očuvanja JNA”. U konverziji vrednosti najbolje su se snašli ljudi koji nijednu od njih nisu prihvatali. U ideologiji su promenjeni samo orijentiri i kultovi, principi su ostali isti.

Elita JNA, koja je označila i kraj Armije, svoju ideološku utopiju je sprovodila dosledno i do besmisla. Najpre je uveravala “sastav” i društvo, da će, ako niko drugi, Armija sačuvati socijalizam i državu. Takva zabluda nije okončana na prvom nivou apsurda, nego je nastavljena postavljanjem krajnje besmislene hipoteze. Dakle, moguće je da se država raspadne, ali će Armija opstati nezavisno od te okolnosti. Pozicija vojnog vrha bila bi nesumnjiva, čak i ako se Armija raspadne, i to u okviru SK-Pokreta za Jugoslaviju. Na taj način je komedija odigrana do kraja, nezavisno od stvarnosti, pa se onda logično pretvorila u surovo razaranje države.
Stvaranje Vojske Jugoslavije nije donelo neophodnu ideološku katarzu, niti neophodan profesionalni otklon od vladajućih političkih elita. Vojni vrh, naviknut da sebi pribavlja kultove i slavi sumnjive vođe, brzo se odrekao komunističke dogme, ali je odmah prihvatio nacionalni mit u zamenu za nju. To je bila neproduktivna promena, ali samo na površini stvari. U suštini, takva vojska je bila zasnovana na dve iluzije: prva, da će biti oslonac nacionalne države, i druga da takva okolnost možda znači raskid sa ideologijom uopšte.

Odnos prema novom plastičnom kultu (Slobodanu Miloševiću), doveo je do razornog procesa u tkivu VJ. Vojne elite su se, na štetu svega ostalog, trudile da se dopadnu Miloševiću, jer im je od njega zavisilo sve. Njihovo nacionalno buđenje bilo je samo kulisa, koja je brzo prefarbana starom ideologijom u još gorem pakovanju. Odnos prvih generala prema novom vođi bio je patetično servilan. Formiran je novi, hedonističko-karijeristički vrednosni sistem, ali samo na vrhu. Generali na najvišim položajima su se trudili da budu u milosti, ali nikada nisu mogli da znaju dokle će lično potrajati. Model diskrecionog kadrovanja za njih je bio velika misterija, jer se politika unapređenja i postavljanja na više položaje vodila u uskim oligarhijskim krugovima.

Velike privilegije vojne elite bile su slaba kompenzacija za depresivni položaj “stalnog sastava”. Umesto ulaganja u vojsku, u njen standard i poboljšanje tehnološkog statusa, vojno-politički vrh se radije uzdao u relativno primitivni bezbednosno-politički segment. Trebalo je popravljati stvarnost, ako ne u realnim dimenzijama, a ono u okviru ideoloških uverenja. Dakle, to je bio veliki povratak agitpropa, u kome su ključnu ulogu odigrali (i još igraju) sektori za moral i bezbednost.
Pokušaj da se Sektor za moral još 1994. godine u skladu sa planetarnim trendovima “prevede” u neizbežnu informativnu delatnost, dakle u struku, propao je još u fazi obrazlaganja vojnom vrhu o čemu je tu reč. Vodeći generali se nisu odricali naučenog ponašanja iz prošlosti. Moral pojedinca i moralnu snagu jedinica oni su razumevali kao sektorski posao. Dakle, morala bi da postoji neka institucija za stalnu “distribuciju” tog svojstva sa vrha prema trupi. Ali i da bude odgovorna ukoliko moral “padne”.
Tako je opstala Uprava za moral, a svi koji su pokušali da ukažu na njenu suštinu – optuženi su da “ukidaju moral u vojsci”. Pred intervenciju NATO, Uprava za moral, uz posebne vrste poslova koje je obavljala Uprava bezbednosti – postala je centar “patriotskog” agitpropa. Ponovo su uveravanja i vera u nepostojeće postali zamena za stvarnost. Takav sistem je počeo da primenjuje sankcije svake vrste prema onima koji su sumnjali u delotvornost tako opskurnog modela. Pred sam napad NATO, u toku napada i posle potpisivanja Kumanovskog sporazuma, više se niko nije trudio da golu militarističku propagandu bar učini logičnom. Sve je postalo čista laž, koja je u okolnostima postojanja alternativne informacije bila odmah otkrivena, ali i dodatno potencirana.
Taj fenomen se najbolje očitava u neposrednom komadnom odnosu između Miloševića i Pavkovića. To je bila skoro idealna kombinacija modela za upotrebu nacionalnog mita, kulta ličnosti i potrošene ideološke retrospektive. Pavković je bio potreban Miloševiću kao vojskovođa za obračun sa čitavim svetom. Milošević je bio potreban Pavkoviću ne samo kao “komandni uzor”, već i kao podrška u pravljenju izuzetne, eksplozivne karijere.
Eventualno saznanje o političkoj, ekonomskoj, vojničkoj, tehnološkoj i informativnoj inferiornosti u odnosu na Alijansu – negirala je ideologija. Ona je bila zamena za sve što nije postojalo u fazi priprema za rat. Nema sumnje da je Pavković, kao vojnik osrednjih sposobnosti, ipak na početku opasne avantutre znao o čemu je reč. Ali, agitpropovska agresija, čiji je on bio prvi protagonista, obuzela je i njega lično. I to čak do nivoa slepila. Iz takvog odnosa stvorena je i apsurdna, pa svakako pogubna “škola pobede”. Pobeda je proglašena u okolnostima najtežeg poraza u novijoj srpskoj nacionalnoj istoriji. Takav odnos prema stvarnosti moguć je samo u renesansi tvrdokorne ideološke, oligarhijske države.

Evo samo dela obrazloženja generala Pavkovića da se Milošević proglasi herojem posle poraza 1999: “Državnička mudrost i efikasnost vrhovnog komandanta, kao i lična hrabrost predsednika Slobodana Miloševića, u uslovima koji su se činili bezizlaznim, doprinosili su homogenizaciji svih snaga otpora agresoru i iznalaženju optimalnih rešenja u njihovoj upotrebi, što ga stavlja u red državnika-vojskovođa koga je teško naći u novijoj svetskoj istoriji!”
Ove rečenice nisu namenjene ni Staljinu ni Brozu, nego ih je Pavković posvetio Miloševiću. One su indikator velikog vrednosnog falsifikata. Poraz, koji su svi videli, nije trebalo priznati. Nesposobnost, tvrdoglavost i glupost, valjalo je uporno negirati i za Miloševića pronaći kvalifikative koji ga izdvajaju od običnog sveta i dovode u red nesumnjivih genija.
Niko naravno nije verovao da je to tačno. Verovatno ni Pavković, a nisu mogli da veruju ni pripadnici vojske. Bila je to nasilna ideologija, čija je apsurdnost potencirana uplitanjem službe bezbednosti.

Kad je pobeda apsolvirana, i kad je istorijski postala neuverljiva i bezvredna, valjalo je po svaku cenu sačuvati Miloševića na vlasti. Čitav ideloško-bezbednosni sektor se uključuje u izbore 2000. godine, bezobzirno promovišući Miloševića kao jedinog kandidata, bez koga sve što postoji svakako propada.

Ta se presija “nije primila” u jedinicama VJ, a Milošević je ionako poražen. Mnoge stvari su se promenile, ali sektor odakle se ideološkim nasiljem “kreira mišljenje”, nije se promenio. Svi reformski zahvati, koji su u suštini bili samo daleka hipotetička projekcija, nisu dirali Upravu za moral i Službu bezbednosti. I jedna i druga služba mogu da postoje samo u okviru ideja restauracije.

Tu ideju niko ne spominje javno, ali nema ni njenog negiranja. Priča o reformama svodi se uglavnom na koncepcijske i tehnološke zahvate, i kontinentalne integracije, ali ne i na promenu mentalne naravi velikog i inertnog vojnog organizma. Ideološko-bezbednosni kompleks još ima jasne odlike izvornog staljinizma. Van svake sumnje postoji čitav niz osobina sistema koji karakterišu navedenu tvrdnju, ali izgleda da su dva od njih dominantna. To su, pre svega, ideološka i obaveštajna paranoja i ksenofoobija.

U osnovi ove prve karakteristike nalazi se “teorija zavere”, koja se zasniva na ideji o globalnom ugrožavanju srpske nacije. To, naravno, nije moguće bez “unutrašnjih snaga”, dakle onog neprijatelja do koga je najlakše stići, ali ga je najteže otkriti. Služba bezbednosti je čitavu svoju delatnost zasnovala na istrazi “unutrašnjih neprijatelja”, postajući vremenom kancerogeno tkivo sistema.

Služba bezbednosti je uporno razvijala strah od stranaca. U takvom odnosu, dugo je negovan kompleks inferiornosti pred stranim državljanima, koji su, navodno, uvek u stanju da od “našeg čoveka”, ako je ovaj neoprezan, izvuku sve podatke u okviru svoje obaveštajne delatnosti. Zanimljivo da ovaj problem nije razrešen ni u fazi priprema za ulazak u Partnerstvo za mir. Jednostavno, ideološko-bezbednosna inercija je jača od državnih imperativa.
Vojnički konzervatizam i konformizam pomažu održavanju postojećeg stanja. Udobnije je kad se ništa ne menja, mada postojeće stanje vodi neposredno u raspad. Pokušaj da se napiše Strategija nacionalne bezbednosti propao je upravo iz razloga koji su ovde već navedeni. Biće neopisivo teško reformisati ideološki sektor, i to na taj način da vojska bude oslobođena ideologije. Društvo nije imalo dovoljno smelosti da se upusti u redefiniciju jednog svog dela koji pristaje čak i da nestane, ali ne pristaje da se menja.

Na nivou vojske još nema dovoljno dobrih ideja o neophodnim promenama. Naprotiv, uverenje da vojska ne može i ne sme da se menja tako brzo u oblasti gde se nalazi njena misao i svest o opasnostima po sistem spolja, drži u stanju hibernacije čitav sistem. Ostavlja ga zatvorenim za sve intervencije i njih uglavnom razume kao nepotrebno poniranje u sferu koja se odavno ne tiče društva. To bi moglo da znači da se ideološko-bezbednosni segment ne može reformisati niti menjati u skladu sa dosadašnjim kozmetičkim pokušajima. To je veliki posao za kvalifikovan tim ljudi, koji će prvo definisati odnos izmedju onoga šta postoji i ideje šta se želi. Posao koji nije tako jednostavan ali ni nedostižan. Potrebno je, pre svega, razrešiti osnovne reformske zablude.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
sinalko



Pridružio: 16 Mar 2005
Poruke: 14
Lokacija: sever

PorukaPoslao: Sre Mar 16, 2005 11:18 am    Naslov: Reforma vojske pod znakom pitanja Odgovoriti sa citatom

KAKO GENERALI REFORMIŠU VOJSKU
Uklanjanje nepodobnih


Za nešto više od mjesec dana, najkasnije do kraja aprila, dvadesetak civila zaposlenih u Vojnom odsjeku Podgorica dobiće otkaze. To je tek početak: procjenjuje se da će do kraja godine, po novoj vojnoj sistematizaciji na teritoriji Crne Gore, oko hiljadu civilnih lica na službi u Vojsci SCG ostati bez posla.
Na prvi pogled, reklo bi se da je riječ o poštovanju zahtjeva crnogorske vlasti koja je u više navrata tražila smanjenje broja vojnika na teritoriji Crne Gore.
Ništa od toga: pod maskom promjena obavlja se ubrzana militarizacija vojske. Prema informacijama Monitora, dio radnih mjesta biće ukinut ali više stotina civila na službi zamijeniće - oficiri Vojske SCG. Vojska će, dakle, na teritoriji Crne Gore uposliti oficire koji su - mnogi od njih - učestvovali u Miloševićevim ratovima tokom posljednih petanest godina. Nova sistematizacija - koja će uskoro biti pred Generalštabom - ima za cilj da se, prije svega, zbrinu oficiri ratne vojske.
Ali, i da se eliminišu iz vojske nepodobni. Brojni crnogorski građani - zaposleni u vojsci kao pravnici, ekonomisti, inženjeri - bili su lojalni žitelji i uglavnom nijesu učestvovali u generalskim igrama uperenim protiv Crne Gore. Istovremeno, oni su bili svjedoci brojnih zloupotreba. Je li tek slučaj što se sada tim ljudima spremaju otkazi?
Generala Blagoja Grahovca, savjetnika predsjednika Skupštine Crne Gore, nije iznenadila namjera vojnog vrha. On smatra da postojeća garnitura generala u vrhu vojske, koja je stala u vojne šinjele u doba Miloševića, ne može drugačije da razmišlja. Zato Grahovac oštricu kritike usmjerava na političare koji snose odgovornost što reforme u vojsci nijesu ni počele.
"Milošević je definisao i proizveo određeni kontigent oficira nekadašnje vojske SRJ a sadašnje vojske državne zajednice. Koštunica je vojnu strukturu sačuvao a ekipa - Marović, Vujanović, Maraš, Davinić i Tadić - samo je učvrstila staru vojnu hijerarhiju i odgodila stvarne reforme", upozorava general Grahovac, napominjući da iznosi lični stav i da ne zastupa državnu instituciju.
Izvor Monitora iz komande podgoričkog Korpusa (nekadašnja Druga armijska oblast) potvrđuje ocjenu generala Grahovca. I potkrjepljuje je novim podacima koji govore da su se bivši Miloševićevi oficiri samo kamuflirali. "Od pada Miloševića nije se mnogo šta promijenilo. Crnogorska vlast je postavila generala Jova Lakčevića za komandanta Podgoričkog korpusa i bitnije kadrovske promjene se tu - završavaju".
Tako su u već pominjanoj komandi Podgoričkog korpusa uhljebljenje čak našli oficiri koji su bili vrlo aktivni 1998. godine kada je SNP organizovao demonstracije ispred Skupštine. Jedan visoki oficir nedavno je iz kasarne u Danilovgradu premješten na novu funkciju u komandu Korpusa iako je poznato da je 10. januara 1998. godine obezbjeđivao čak i gorivo za demonstrante koji su hitali na zgradu crnogorske Vlade.
Mada se pune četiri godine govori o reformi vojske, iako su se oprobali novi ministri vojni - od Borisa Tadića do sadašnjeg Prvoslava Davinića - nije ni dotaknuta stara oficirska piramida.
Naprotiv, bivši saradnici generala Pavkovića i danas kroje sudbinu vojske. Jedan od glavnih ljudi koji sprovode reformu vojske - general Slobodan Kosovac - dobro je poznat u Crnoj Gori. Svojeremeno je - 1999. i 2000. godine - više puta pohodio u inspekciju po ličnom naređenju generala Pavkovića. Jedini cilj generala Kosovca tada je bio da Drugu armijsku oblast očisti od "uhoda separatističkog vođstva" iz Podgorice. Dobro upućeni sagovornik Monitora ističe da je genaral Kosovac u saradnji sa generalom Stamenkom Nikolićem (koji je bio direktno zadužen za personalne dosijee) uspio da uspostavi uhodane veze obavještajnih oficira Druge armijske oblasti koja je kontrolisala Crnu Goru.
General Kosovac se bavio i važnim detaljima: 24. septembra 2000. godine doperjao je u Podgoricu da bi od svih civila tražio da glasaju na saveznim izborima koje je crnogorska vlast bojkotovala.
Danas je zakleti reformista: izvršni je direktor Ministarstva odbrane i predvodi više timova koji se bave "prilagođavanjem vojske SCG novim standardima". Neformalno ali stvarno: pod rukovodstvom "reformističkih generala" za kratko vrijeme nagomilaće se u Crnoj Gori brojni oficiri bivše Vojske Jugoslavije. Sa kakvim namjerama?
Vrijeme ratova na Balkanu je prošlo a Milošević je odavno u Hagu. U susjedstvu je više od četrdeset hiljada stranih vojnika obučenih za brze interevencije. Sve i da žele - generali ne mogu na teritoriji Crne Gore početi novi rat: niti ima za takvu operaciju politička podrške u Beogradu, niti ima raspoloženja i spremnosti unutar vojske.
Drugačiji su motivi oficirske homogenizacije. Djelimično, to je održanje "bratstva po oružju": ma koliko se međusobno sukobljavali, oficiri će radije čuvati leđa kolegi no što će se boriti za prava civila.
To je vidljivi dio ledenog brijega. Ne treba zaboraviti na još jedan motiv - novac. Vrijednost vojne imovine na teritoriji Crne Gore procjenjuje se na više stotina milona eura, neki smatraju da se čak radi o vrijednosti koja prevazilazi milijardu eura. Iako je na nivou savjeta ministara osnovan Fond za raspolaganje vojnom imovinom, u danima koji dolaze važnu ulogu u prodaji vojne imovine imaće - resorni oficiri. Tačnije: komandanti kasarni, ustanova i vojnih zavoda vodiće glavnu riječ u pregovorima oko prodaje vojne imovine i otpisa "vojsci nepotrebnih dobara". Prevedeno na jezik biznisa: uskoro će vojska sa privatnicima i lokalnom upravom sklapati ugovore milonskih vrijednosti. I, naravno, smiješe se mnogima pozamašne provizije za "dobro sklopljen posao".
Možda je miris svježeg novca jedan od razloga što vrh crnogorske vlasti uglavnom ćutke prati dešavanja u vojsci?
U suprotnom, crnogorske zvaničnike bi morala da zabrine najava otpuštanja crnogorskih građana iz Vojske SCG. Makar zbog novih izdvajanja iz budžeta. Prijedlog novog zakona o vojsci predviđa za radnika koji ostaje bez posla nadoknadu od "najmanje 12 bruto plata sa danom prestanka službe". Galantno, valjda da bi se obezbijedilo ćutanje. Prema računici Monitora, to je oko 10.000 eura, u prosjeku, po jednom zaposlenom. Samo u prvom naletu nakon usvajanja nove sistematizacije bez posla će ostati skoro hiljadu osoba. Država Crna Gora moraće da tim ljudima jednokratno da isplati oko - deset miliona eura!
Osim toga, plate oficirima su za trećinu veće nego civilnim licima na službi u vojsci. Tako će se povećati i budžetski izdaci za finansiranje oficira na novim dužnostima. To je najamnje milion eura novih troškova.
Uprkos svemu, crnogorski zvaničnici junački - ćute. Iz redova vlasti jedini se do sada oglasio Borislav Lalević, načelnik uprave za odbranu Crne Gore. "Civilna lica se ne mogu stavljati u isti kontekst kao vojnici po ugovoru zato što su oni primljeni na neodređeno vrijeme i imaju određena prava iz tog radnog odnosa, a poslodavac određene obaveze. Taj dio u budućem zakonu treba posebno definisati pa tek onda krenuti u postupak smanjivanja zaposlenih", upozorio je nedavno u Vijestima Lalević.
Da li su poslije vođeni posebni razgovori sa Lalevićem, nije poznato. Na uporne pozive Monitora nije odgovarao, iako je obećao. Svjedeno: apel crnogorskog načelnika Uprave za odbranu Crne Gore ostao je usamljeni glas. Nijesu se javljali članovi Vrhovnog savjeta odbrane Filip Vujanović i Svetozar Marović, ali ni drugi Crnogorci zaduženi za ovu oblast, poput Vukašina Maraša, zamjenika ministra odbrane SCG ili Vuka Boškovića, savjetnika Filipa Vujanovića za bezbjednost.
U međuvremenu, "reforme" se nastavljaju: dok se navodno vojska "stavlja pod civilnu kontrolu" - kući idu civili. Istovremeno, krenuće se žestoko u kampanju rasprodaje vojne imovine. Reforma ne trpi odlaganje. Ima milijardu razloga za to. U eurima.


(Monitor)
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
kobajagilud



Pridružio: 16 Mar 2005
Poruke: 7

PorukaPoslao: Čet Mar 17, 2005 4:48 pm    Naslov: Politika i Vojska Odgovoriti sa citatom

Dragan Jočić postavlja i u gardi
...Na dužnost komandanta gardijske brigade Vojske SCG postavljen je pukovnik Goran Radovanović, do sada na dužnosti u kabinetu načelnika Generalštaba. Prethodni predlog da se za komandanta garde postavi pukovnik Dragan Kolunžija bez objašnjenja je povučen. Pošto je u Generalštabu odlučeno da se na dužnost komandanta garde postavi pukovnik Dragan Kolundžija, general Dragan Paskaš je sa njim obavio razgovor i to mu saopštio. I umesto da Kolundžija preuzme komandu nad jedinicom, sve je bez objašnjenja stopirano. Upućeni u kadriranje u Vojsci SCG tvrde da se u izbor komandanta garde umešao ministar srpske policije Dragan Jočić, pa je ministar odbrane Prvoslav Davinić promenio odluku načelnika Generalštaba i njegovog kolegijuma. Ime novog komandanta garde ministru Daviniću je dojavio, niko drugi, nego komandant Žandarmerije general Borivoje Tešić. General Tešić, bliski prijatelj ministra Jočića, u Žandarmeriju je stigao baš iz Gardijske brigade. Usput je dobio čin generala i rešio stambeno pitanje, što u Vojsci nikako nije mogao....


Sve mi ovo lici na vec vidjeno (sve je isto, samo "njega" nema).
Kada cemo vec jednom da prekinemo sa starom praksom postavljanja kadrova u vojsci i policiji ? Reformisati vojsku ne znaci pomerati ljude sa jednog mesta na drugo, bez ikakvog obrazlozenja. Nametanje svojih kadrova nije nista novo, na to smo vec navikli :wink:
_________________
Ko je ovde lud?
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Urednik



Pridružio: 28 Feb 2005
Poruke: 252
Lokacija: Virtuelni svet!

PorukaPoslao: Ned Mar 20, 2005 6:12 pm    Naslov: Skraćenje vojnog roka? Odgovoriti sa citatom

Vojska Srbije i Crne Gore predložila je da vojni rok bude skraćen sa devet na osam meseci.
Načelnik Generaštaba Dragan Paskaš rekao je da ne može da kaže kada će vojni rok biti skraćen jer je potrebno da nadležni organi daju svoj sud o tome. Dejan Milenković iz Komiteta za ljudska prava ocenjuje da bi ta odluka mogla biti korisna za one koji nemaju pravi razlog za prigovor savesti, a zbog čega se opredeljuju za civilno služenje.
"Ovo neće u pravoj meri pogoditi prave prigovarače savesti, više će pogoditi one koji hoće da izbegnu vojnu obavezu onakvu kakva ona jeste. Očekujem da će pristup civilnom služenju biti liberalizovan u narednih nekoliko meseci", kaže on.
"Možda jača naprezanja"
Načelnik Generalštaba Dragan Paskaš je naveo i da je Vojska predložila skraćenje vojnog roka sa stanovišta demografskog faktora i zaključka da je svaki vojnik priča za sebe sa svojim karakteristikama i problemima. "To traži poseban osvrt na njihove probleme, učestvovanje u tim problemima i pomoći. Proces osposobljavanja i dalje podrazumeva iste sadržaje, ista naprezanja, a ona će možda biti i jača", kaže on.
Zanimljivo je da je iz Vojske saopšteno i da će civilno služenje vojske i dalje biti 13 meseci. Dejan Milenković navodi da Srbija i Crna Gora nije jedina zemlja u kojoj se dešava takva situacija. "Imate primer Austrije, gde je vremenom, zbog velikog broja prijavljenih za civilno služenje vremenski period rastao u korist redovnog služenja, ali je to dovelo do liberalizacije civilnog služenja", kaže on. Milenković smatra i da odluka o skraćenju vojnog roka, pri čemu će civilno služenje i dalje trajati 13 meseci, pokazuje da će vrlo brzo biti izrađen zakon o posebnim civilnim službama, koji će liberalizovati način služenja vojnog roka.


Poslednji izmenio/la Urednik dana Uto Maj 03, 2005 3:54 am, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
zalutao



Pridružio: 20 Mar 2005
Poruke: 2
Lokacija: na djubristu

PorukaPoslao: Ned Mar 20, 2005 7:36 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Ma taman da se skrati i na mesec dana ljudi NECE u vojsku i to je to... Ovo lici na reklamu za neki proizvod koji se slabo prodaje Very Happy samo sto im je reklama losa :wink: Da su resili da skrate na tri meseca mozda bi povecali odlaznost za nekih 50%, ali vecina jednostavno ne zeli da ide ni na civilno ni na redovno sluzenje, a i zasto bi Question
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vebeer



Pridružio: 05 Mar 2005
Poruke: 7
Lokacija: x=45689; y=23565; z=205

PorukaPoslao: Uto Mar 29, 2005 2:34 pm    Naslov: Re: Reforma vojske pod znakom pitanja Odgovoriti sa citatom

Za nešto više od mjesec dana, najkasnije do kraja aprila, dvadesetak civila zaposlenih u Vojnom odsjeku Podgorica dobiće otkaze. To je tek početak: procjenjuje se da će do kraja godine, po novoj vojnoj sistematizaciji na teritoriji Crne Gore, oko hiljadu civilnih lica na službi u Vojsci SCG ostati bez posla....Vojska će, dakle, na teritoriji Crne Gore uposliti oficire koji su - mnogi od njih - učestvovali u Miloševićevim ratovima tokom posljednih petanest godina. Nova sistematizacija - koja će uskoro biti pred Generalštabom - ima za cilj da se, prije svega, zbrinu oficiri ratne vojske. Brojni crnogorski građani - zaposleni u vojsci kao pravnici, ekonomisti, inženjeri - bili su lojalni žitelji i uglavnom nijesu učestvovali u generalskim igrama uperenim protiv Crne Gore. Je li tek slučaj što se sada tim ljudima spremaju otkazi?

Gomila netacnih budalastina. Sasvim sigurno znam da se medju
"tehnoloskim viskom' nalaze i oficiri "ratne vojske" rodjeni u Srbiji, a trenutno sa sluzbom na teritoriji CG

Uostalom znate li onu nasu narodnu: Bi da se *ebu, al da im ne ... Embarassed
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Freedom



Pridružio: 25 Mar 2005
Poruke: 49
Lokacija: Krusevac

PorukaPoslao: Pet Apr 01, 2005 10:28 pm    Naslov: Koja crna civilna kontrola vojske u Srbiji? Odgovoriti sa citatom

1. april 2005. Smenjen načelnik VMA Zoran Stanković kaže da neće prihvatiti nijednu funkciju na koju ga je imenovao VSO."Nisam prihvatio ono što mi nude, mesto nekakvog savetnika u Nacionalnom savetu za saradnju s Haškim tribunalom i savetnika za sudsku medicinu. Ako nisam zadovoljio, po njima, na ovom radnom mestu, ili me sklanjaju iz nekog razloga, nemam šta onda više da tražim"...

Ipak je sve ovo samo obracun unutar Slobinog aparata. Nije zrtva dosadasnji nacelnik VMA. Ziveo je on i zivece odlicno, ne brinite. Da ima putera na glavi - pa, naravno da ima, bas bi ga oni pustili i jedan dan na funkciju, kad ga ne bi imao.
Pa pre mesec dana je taj isti gen. Stankovic, na pitanje da li bi prijavio Mladica, da se on kojim slucajem nalazi na lecenju na VMA, odgovorio da ne bi, jer su prijatelji. Zar to nije dovoljno za smenu Exclamation
Cela garnitura tih karikatura od generala koji odlaze, vracaju se, svete se, vole Drinu, unistavaju dokaze o ubistvu SVOJIH vojnika... mora da ode i to zauvek. Svi koji su se ikada dodirnuli ratovanja i Milosevica i Pavkovica, i svi i sve, samo idite vec jednom....samo mladi, normalni, skolovani kadrovi (sta god to znacilo) i svi vojnici pod ugovorom. Sve to, normalno, pod patronatom i majcinskom kontrolom, nekog razumnog iz Partnerstva za mir kojim se toliko ispiraju usta, a uvodi mrak.
Ova zemlja vapi da vas se oslobodi posle 60 godina, kako ne vidite sta radite Question ...i nama, i svojoj deci i unucima. Dosta vise :x
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
sinalko



Pridružio: 16 Mar 2005
Poruke: 14
Lokacija: sever

PorukaPoslao: Sub Apr 09, 2005 12:54 am    Naslov: Neophodnost korenite reforme Vojske ! Odgovoriti sa citatom

Ukoliko zelimo da budemo clanica NATO-a, moramo preuzeti obaveze koje su vec ispunile njegove clanice. Uostalom, i Rusija je clanica partnerstva za mir, ali to njeni gradjani ne dozivljavaju kao "bedu". Morate shvatiti da su nasoj vojsci prekopotrebne reforme, kako bi postali deo Evropskog bezbednosnog sistema. Ne mozemo reformisati vojsku tako sto cemo penzionisati desetak generala, i unistiti dvadesetak tenkova...
Nasi vojnici nisu 1999. god., branili zemlju, vec rezim koji nas je doveo u situaciju da ratujemo sa 19. drzava sveta.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
minismoandjeli



Pridružio: 05 Apr 2005
Poruke: 43
Lokacija: provincija

PorukaPoslao: Sub Apr 09, 2005 2:13 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Načelnik Generalštaba Dragan Paskaš predstavio je novu organzaciju Vojske Srbije i Crne Gore i nove čelne ljude Generalštaba.
Prema njegovim procenama, do 2010. Srbija i Crna Gora će imati potpuno profesionalnu vojsku od 40.000 vojnika. "Reformom do sigurne odbrane, prosperiteta i intergacija" nov je moto Vojske SCG, dodaje Paskaš i navodi da se vojska postepeno profesionalizuje i da je planirano da do 2010. taj proces bude završen.


Ovo je moglo i trebalo da se uradi jos 2001. U buducnosti, barem u Evropi, vodice se ratovi izmedju multinacionalnih kompanija, a ne izmedju drzava.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
lose informisan



Pridružio: 27 Feb 2005
Poruke: 90
Lokacija: virtuelni svet

PorukaPoslao: Ned Apr 10, 2005 4:09 am    Naslov: Vojska i otpuštanja Odgovoriti sa citatom

Naređenjem ministra odbrane Prvoslava Davinića naloženo je otpuštanje 800 ljudi zaposlenih u tom ministarstvu, u Upravi odbrane. Ovi ljudi, okupljeni u Centre civilne odbrane i zaštite, Službe za osmatranje i obaveštavanje i druge srodne službe, uputili su zahtev državnim institucijama da se naredba povuče jer je, kako kažu, ona protivzakonita i može imati teške posledice po sistem odbrane od prirodnih katastrofa.
U Ministarstvu se pozvaju na odluku Saveta ministara o smanjenju broja zaposlenih u Vojsci i Ministarstvu odbrane, na osnovu koje je i ministar Davinić izdao naredbu...Nezadovoljstvo zbog odluke o smanjenju broja zaposlenih u Vojsci i Ministarstvu odbrane, vlada i među civilnim licima na službi u Vojsci Srbije i Crne Gore. Skupština SCG usvojila je 18. februara Zakon o izmenama i dopunama Zakona o Vojsci, na osnovu kojeg će biti penzionisano ukiupjno 1.300 oficira, dok će bez posla ostati i 5.400 civila...


Na nivou vojske još nema dovoljno dobrih ideja o neophodnim promenama. Naprotiv, uverenje da vojska ne može i ne sme da se menja tako brzo u oblasti gde se nalazi njena misao i svest o opasnostima po sistem spolja, drži u stanju hibernacije čitav sistem. Ostavlja ga zatvorenim za sve intervencije i njih uglavnom razume kao nepotrebno poniranje u sferu koja se odavno ne tiče društva. Prava, a ne kozmeticka reforma, je veliki posao za kvalifikovan tim ljudi, koji će prvo definisati odnos izmedju onoga šta postoji i ideje šta se želi. Posao koji nije tako jednostavan, ali ni nedostižan. Potrebno je, pre svega, razrešiti osnovne reformske zablude Idea
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
AVATAR



Pridružio: 16 Mar 2005
Poruke: 22
Lokacija: u ramu (za slike)

PorukaPoslao: Ned Apr 10, 2005 1:16 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

"PASKAŠ: Do 2010. potpuna profesionalizacija Vojske. Mirnodopski sastav 65 hiljada. Načelnik Generalštaba Vojske SCG general-potpukovnik Dragan Paskaš predstavio je juče novu organizaciju Vojske. Prema njegovim rečima danas Generalštab ima četiri zamenika i sedam uprava, organizovan je na funkcionalnom principu po savremenim standardima. Paskaš je na skupu održanom u Centralnom domu VSCG naglasio da je do 2010. planirana potpuna profesionalizacija vojske".

Nije mi jasno zbog cega su potrebne spore reforme u nasoj Vojsci. O tome slusam skoro 15 god., i Kineska vojska bi se brze reformisala.
Sticem utisak da neko to koci (anonimni centri moci, o kojima se malo zna), verovatno iz sebi znanih razloga. Stanje u Vojsci je katastrofalno, kasarne lice na napustene fabrike iz kojih svako odnosi ono sto mu treba. U nasoj Vojsci i dalje vazi izreka: Glup i poslusan vojnik-dobar vojnik !
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Marko



Pridružio: 24 Mar 2005
Poruke: 15
Lokacija: Krusevac

PorukaPoslao: Pon Apr 11, 2005 9:54 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

REFORMA SEKTORA BEZBEDNOSTI VOJSKE SRBIJE I CRNE GORE
Pad Berlinskog zida i nestanak Varsavskog ugovora sa svetske politicke scene,predstavljaju jedan od najdramaticnijih preokreta drustvenog i politickog ambijenta u kome je izmenjena uloga vojske i funkcija rata i
prosirena lista novih bezbednosnih izazova,rizika i pretnji. Pocetkom devedesetih godina,pod uticajem anglosaksonskih pisaca,u politicki i naucni saobracaj uvedena je sintagma “reforma sektora bezbednosti”,upucivajuci na centralna i istocnoevropska drustva u tranziciji. Izmena bezbednosne konfiguracije svetske zajednice,nestankom blokovske structure,dovelo je do postepenog premestanja tezista sa vojnih na nevojne izazove,rizike i pretnje a shodno tome i promene u strukturi i nameni odnosno menjanju ustavnog i sistemskog statusa oruzanih snaga tranzicijskih i postkonfliktnih drustava Zapadnog Balkana. Okoncanjem gradjanskog rata na prostoru bivse SFRJ i nametanjem mira (zabranom rata) po meri interesa i potreba SAD,EU,NATO, koncept reforme sektora bezbednosti je stigao u nasu zemlju,u okviru “paketa” zahteva i standarda koji se moraju ispuniti,kao preduslov pruzanja ekonomske i finansijske pomoci i integrisanju u Program Partnerstvo za mir i EU. U toku sa prodemokratskom rekonstrukcijom politickog poretka u nasoj zemlji,nakon pobede demokratskih snaga nad rezimom Slobodana Milosevica,pitanje reforme sektora bezbednosti doslo je na red. Tome je takodje i doprinela radikalno izmenjena “riziko mapa”,posle teroristickih udara na SAD(2001) i Spaniju (2004),kao i svetski trend ubrzane profesionalizacije i osposobljavanja oruzanih snaga za vrsenje novih funkcija i zadataka u okviru nove,globalizacijom nametnute bezbednosne paradigme i prosirene liste bezbednosnih izazova,rizika i pretnji. Nasledje komunistickog rezima u SFRJ I kasnije pod Milosevicem ideologizovanog cuvara drustvenog (unutrasnjeg) poretka ,cinilo je vojsku “klijentom koji svoju lojalnost poklanja vodji”,a ne Ustavu i drustvu,jer su od vodje zavisila primanja,odnosno ,socijalno pravni status i privilegije u drustvu njenih pripadnika. Stvarani su posebni interesi pripadnika vojske u odnosu na drustvo, kroz korporativni duh i prirodu posla, koristeci zatvorenost i hijerarhiju vojne organizacije ,kao ideoloske ispostave represivnog aparata koji je trebao da iznudi pozitivno misljenje ostalih. Vojska je dugo bila van sistema i kontrole,rezimski ideologizovana,politizovana i instrumentalizovana za oruzanu odbranu rezima(unutrasnju upotrebu). “Fasadni parlamentarizam”,socijalna korupcija generalskih elita,nacionalisticka ideologija,koncepcijski vakuum i delovanje bez jasnih ciljeva i zadataka,kao i izostanak drzavnog plana za preobrazaj,sveo je promene u odbrambenom sektoru na samotransformaciju po meri potreba i intresa generalskih elita , koji su se nadmetali perfidno i bucno novom “gazdi” u cijoj licnoj sluzbi je bila vojska. Sankcije uvedene od medjunarodne zajednice na uvoz oruzja i opreme,dodatno su ubrzale tehnicko-tehnolosko zaostajanje Vojske,a ratom iscrpljena I oslabljena privreda dovela je do velikog siromastva i niskih primanja svih zaposlenih u Vojsci Jugoslavije. Razne ratne i politicke zloupotrebe i nizak socijalni status,iznutra su razrale licni i borbeni moral,kao i sirenje privilegija generalskih elita(stanovi,automobile,obezbedjenje…) ,i preraspodelu novca iz budzeta za odbranu u licnu korist,u odsustvu demokratske i civilne kontrole. Interesno vezivanje u autoritarnom poretku,korupcija komandnih elita ,egzistencijalno zavisnih na saradnju,dovelo je do kriminalizacije vojske i nastanak vojne zone sive trgovine,sto je kulminiralo brojnim aferama sverca oruzja(Kosovo,BiH,Irak). Nedostatak tradicije civilne kontrole oruzanih snaga,pokusaji generala da sacuvaju privilegovan status i onemoguce razvijanje instrumenata procedure kojima ce se ograniciti njihova moc i uticaj,nisu bili jedini razlozi koji su cinili nuznom reformu sektora bezbednosti. Kriza vojnog budzeta i neucesce Crne Gore u finansiranju budzeta odbrane,kao i njen neprijateljski stav prema institucijama SRJ,dodatno je usloznjavalo odredjivanje pravaca temeljite reforme. Usvajanje Ustavne Povelje i ustanovljavanje institucija Drzavne Zajednice SCG donosi kratku listu “kozmetickih”,sporednih promena u vojsci i odlaganje dubinskih,celovitih i dugorocno planiranih reformskih zahvata u sektoru odbrane,svodeci se na koncept simulirane i fingirane reforme iz spoljnje i unutrasnje nuzde,kroz reformsku,kvazievropejsku retoriku i ornamentiku, a sve to zarad ocuvanja vlasti i moci do raspada “drzavnog provizorijuma unije”odnosno sticanja sopstvene drzavnosti. U nasoj zemlji se cesto,od strane politickih elita na vlasti,vrsila zamena teza,manipulacijom,nudjenjem i dokazivanjem da je reorganizacija koju su vrsili,u stvari reforma. Potrebno je reci da su to dva razlicita pojma,jer je reorganizacija pretpostavka za razvoj uspesne reforme,i da predstavlja skup mera sistemske optimalizacije oruzanih snaga radi maksimalizacije njene ukupne efektivnosti. Reorganizacija je prekomponovanje sistema bez promene temelja sistema i nov nacin uvezivanja podsistema u okviru sistema. Njom se planski menjaju brojnost,struktura,organizacija,formacija,obuka,oprema i operativno-takticka svojstva komponenti oruzanih snaga od strane Generalstaba i Ministarstva Odbrane. Reforma pociva na reorganizaciji i u njenom zahvatu je promena politicko-socijalnog bica oruzanih snaga,normativnog i drustvenog statusa,profesionalnog profila i izgradnje borbenog morala na novim osnovama,kao i definisanje liste zasticenih vrednosti i interesa kroz Strategiju i doctrine nacionalne bezbednosti.

Potrebno je sprovesti sledece zadatke u reformi odbrambenog sektora:
1) politicki pretpociniti oruzane snage legalnim i demokratski izabranim civilnim vlastima;
-promeniti nedemokratske nosioce vlasti;stvoriti institucionalne pretpostavke za promene i ukorenjivanje novog misljenja bezbednosti;
-ukinuti izvore moci i privilegije;
2) ustavno-zakonsko smestanje i normativno-pravno regulisanje sistema odbrane i njegove kontrole;
3) privesti stvarnim ekonomsko-socijalnim-bezbednosnim potrebama naseg drustva;
4) stvoriti pretpostavke i otpoceti process usvajanja normi I standarda Partnerstva za mir i NATO;
5) profilisanje(ustrojavanje,opremanje,obucavanje) po modernism standardima i dostici operabilnost sa NATO;
6) inkoorporirati u system i ukinuti ekskluzivnost putem Ustavno-pravnih okvira drzave;
7) izvrsiti diversifikaciju moci(podelu vlasti) i obezbediti supremaciju i demokratsku kontrolu civilnog drustva,kroz Parlament Drzavne zajednice u saradnji sa Generalstabom I Ministarsvom Odbrane(poslanici i generali-zajedno);
8) civilni monopol u izradi nacionalne Strategije odbrane kroz Parlament(povratak moci u Parlament kao kljucnog demokratskog kontrolora);
9) kontrola trosenja budzeta odbrane i transparentnost rada,kroz nadzor Odbora Parlamenta za bezbednost i odbranu,kao i zakonsko uredjenje civilno-vojnih odnosa;
10) obezbediti jasan civilan lanac komandovanja i spreciti zloupotrebu i izlazenje iz kruga definisanih nadleznosti;
-obezbediti instrumente za kontrolu I nadzor;razvijati mehanizme kontrole moci kroz saglasnost I ucesce vise organa vlasti(zakonodavne,izvrsne i sudske vlasti).
-instrumentima ravnoteze uspostaviti system medjusobne kontrole i balansa moci institucija vlasti u cilju efikasne kontrole sistema odbrane;
11) institucijonalnim aranzmanima kroz supremaciju civilne vlasti,obezbediti efektivnu potcinjenost sistema odbrane;
12) postovati autonomiju vojske(obezbediti odredjen stepen samostalnosti po konkretno predvidjenim pitanjima I oblastima;
13) Ustavom i zakonima utvrditi i osigurati politicku neutralnost,dezideologizovanost i sekularnost komponenti oruzanih snaga;
14) spreciti samovolju,suziti diskreciona prava i privilegije generala i uspostaviti system zastite ljudskih prava u okviru vojne organizacije,koji je do sada bio izlozen raznim hijerarhisko-birokratskim zloupotrebama komandnih struktura;
15) popisati listu spoljnih i unutrasnjih bezbednosnih izazova,rizika i pretnji i u skladu sa njima,izmeriti bezbedonosne i odbrambene kapacitete drustva,tj.izraditi Strategiju i doktrinu odbrane;
16) promeniti politicko-kulturni obrazac i napustiti tradicionalni concept,u kome su drzava i vojska kljucni subjekti i objekti bezbednosti;
-usvojiti novi nacin misljena po kome je bezbednost pojedinca primarna (etalon),a bezbednost jedinacnog drustva proizvod razlicitih cinilaca i determinanti (ekonomske moci,politickog poretka,socijalnog bica,istorijskog nasledja,geostarteske pozicije,itd.);
17) izvesti reformske zahvate u zatecenom ambijentu,neizbegavajuci cenu reforme,istovremeno sprovodeci demokratsku tranziciju post-konfliktnog drustva zajedno sa reformom sektora odbrane;
18) definisati nasu bezbednosnu poziciju i ulogu u svetu,tj.uzeti ucesce u bezbednosnoj saradnji i integraciji na lokalnom,regionalnom I globalnom nivou;

ZAKLJUCAK
Sadasnja situacija u “prividnoj tvorevini” Drzavnoj zajednici Srbije i Crne Gore, reflektovala se i na sektor bezbednosti kroz sledece manjkavosti:
-orocenost zajednice na tri godine i kratak rok za reformu vojske;
-uporedno postojanje dva plana(A-opstanak,B-raspad zajednice);
-nepostojanje ekonomskog motiva vlasti Crne Gore,za reformu vojske i nedovoljna ulaganja u budzet odbrane;
-zaokupljenost ocuvanjem drzavnosti na Kosovu i Metohiji vlasti Srbije i sanacijom ekonomsko-socijalnih posledica tranzicije; nedostatak volje,moci i znanja;
-Ustavna Povelja(cl.54-58),u delu o vojsci i odbrani puna je ustavnih rupa ,nepreciznosti i nedorecenosti;
-namerno ili nenamerno propusteno odredjivanje uloge vojske u globalnim mirovnim misijama (cl.5 Povelje posredno nudi mogucnost uspostavljanja i upucivanja mirovne misije,ali tek posle bilateralnog ugovora sa Savetom Bezbednosti UN I ratifikacije u nacionalnom Parlamentu,a potom Uredbom Saveta ministara upucivanje misije) ;
-nepostojanje Strategije odbrane,vojne doktrine i Zakona o odbrani i vojsci;
-nepostojanje Drzavnog plana za reformu vojske i nefunkcionisanje Skupstine Zajednice (bez rada i nadzora Odbora Parlamenta za bezbednost i odbranu).
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
lose informisan



Pridružio: 27 Feb 2005
Poruke: 90
Lokacija: virtuelni svet

PorukaPoslao: Uto Apr 12, 2005 12:51 am    Naslov: Reforma vojske! Sa Mladicem! Odgovoriti sa citatom

Mladić ipak bio u "Topčideru"?
11. april 2005. List "Danas" je objavio ispovest podoficira VSCG Miroslava D. Petrovića koji tvrdi da je bio u obezbeđenju Ratka Mladića.
Petrović tvrdi da su gardisti Dražen Milovanović i Dragan Jakovljević 5. oktobra prošle godine ubijeni jer su u kasarni "Topčider" videli Ratka Mladića. Petrović kaže da je u junu prošle godine na Topčideru održano savetovanje o bezbednom prolasku Mladića na sever zemlje ili prema Bosni. U svojoj ispovesti u "Danasu", Miroslav D. Petrović tvrdi da je jedno vreme bio zadužen za obezbeđenje haškog optuženika Ratka Mladića. Prema njegovim rečima, Mladić je u Topčideru boravio u junu i oktobru prošle godine, a tokom juna je u toj kasarni održano i posebno savetovanje o Mladićevoj bezbednosti. Petrović tvrdi i da je, tokom službe na jugu Srbije tokom 2004, otkrio grupu starešina vojske SCG koji su uključeni u prodaju vojnog i zaplenjenog oružja Albancima, kao i da je vojnik Dragan Kostić, za koga vojska tvrdi da je izvršio samoubistvo u kasarni u Leskovcu, zapravo ubijen jer je bio svedok krađe pištolja iz magacina te kasarne. Petrović dodaje da se u novembru prošle godine predao KFORU, jer mu je, zbog saznanja o ilegalnoj trgovini oružjem, život bio ugrožen. On tvrdi da se trenutno nalazi u statusu dezertera, pod zaštitom američkih vojnih snaga u jednoj susednoj zemlji.
Glavni i odgovorni urednik lista "Danas" Grujica Spasović kaže da je redakcija najveći deo materijala, na osnovu kojeg je tekst nastao, dostavila ministarstvima odbrane i inostranih poslova SCG, zatim ministarstvima pravde i unutrašnjih poslova Srbije, kao i američkom ambasadoru u SCG. Spasović je rekao da je Petrović prvi put kontaktirao list pre oko mesec dana i da isprva, objašnjavajući to strahom za svoju bezbednost, nije pristajao da mu se obelodani identitet. Izvor, prema Spasovićevim rečima, tvrdi da je samoinicijativno, i bez znanja svojih zaštitnika, rešio da stupi u kontakt s medijima.

Ministar odbrane Prvoslav Davinić izjavio je da će to ministarstvo "posvetiti najveći značaj" informacijama o ulozi Vojske SCG u skrivanju Ratka Mladića i dodaje da je jutros "od nadležnih službi zatražio" da se ispitaju navodi lista "Danas"...

Povodom ispovesti Miroslava D. Petrovića, predsednik Srbije Boris Tadić pozvao je nadležne u Ministarstvu odbrane SCG i Generalštabu VSCG da "sa najvećom ozbiljnošću" ispitaju istinitost informacija objavljenih u "Danasu"...

Ministarstvo odbrane SCG potvrdilo je da je Miroslav Petrović iz Obrenovca, koji je izneo tvrdnje o boravku generala Ratka Mladića u kasarni u Topčideru, bio na službi u Vojsci SCG, u inžinjeriji u Prokuplju do 20. novembra 2004, saznaje Beta iz vojnih izvora.
Betin izvor navodi i da se Petrović tog dana nije javio na posao i da mu se od tada gubi svaki trag. Petroviću, koji je u VSCG bio od 28. juna 2001. godine, vojska je 10. decembra 2004. godine izdala rešenje o prestanku radnog odnosa, a posle toga organi unutrašnjih poslova i vojna policija intenzivno su tragali za njim i nisu uspeli da ga nađu ni na jednoj adresi, rekao je izvor agencije Beta. On se negativno izrazio o Petroviću i izrazio sumnju u verodostojnost njegove izjave koju je preneo dnevni list "Danas".
U međuvremenu, saopštenje je izdalo i Ministarstvo odbrane u kom se navodi da je Miroslav D. Petrović dobro poznat nadležnim organima, kako vojske, tako i policije. On se, kako se navodi u saopštenju, 11. novembra prošle godine u jedinici u Prokuplju u alkoholisanom stanju i rastrojstvu samopovredio udarajući glavom u vojničku kasetu. Petrovića je četiri dana kasnije zbrinula hitna pomoć iz Bujanovca, pošto se tokom obavljanja redovnih zadataka u Kopnenoj zoni bezbednosti požalio na glavobolju. Od 19. novembra mu se gubi svaki trag, a policijska potraga za njim pokrenuta je 23. novembra. Ministarstvo odbrane saopštava i da je Petrović od ranije poznat policiji jer su protiv njega bile podnošene krivične prijave zbog tuče i krađe.
Ministarstvo odbrane na kraju saopštenja zaključuje da je Miroslav D. Petrović lice sa istorijatom problematičnog ponašanja i da se njegove izjave mogu tumačiti kao stvar lične promocije.


Ma naravno da je taj zlikovac pod zastitom dela vojske Srbije. To svako normalan moze zakljuciti. Isto kao sto Karadzic uziva potporu i logistiku crkve Exclamation Da li ste svesni u kakvoj zemlji živimo Question Šta god da je, sve vezano za ubistvo tih mladića strašno smrdi Exclamation Najžalije mi je što sam 5. oktobra odlučio da ostanem u zemlji. Sramota me je, i nije mi jasno čime smo zaslužili sve ovo što nam se dešava....Kostunica, Davinić, Tadić ... To su ljudi od kojih bi čovek očekivao da oštrije reaguju u ovakvim slučajevima, da li je moguće da neko sa njihovih pozicija ne zna šta se u vojci dešava Question
I ko će sad da odgovara? Krga, Davinić, Koštunica, neko četvrti ili po starom srpskom običaju NIKO Idea
Sve u svemu UZAS :x Mislim da je krajnje vreme da se uozbiljimo i kao država i kao narod Exclamation
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
kontrabanda



Pridružio: 06 Mar 2005
Poruke: 11
Lokacija: u misjoj rupi

PorukaPoslao: Uto Apr 12, 2005 1:04 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Eto koliko kośta Haski optużenik..svako mora da umre, ako je slucajno video optużenoga R. Mladića Exclamation koliko jos je ubijeno ljudi na isti nacin, a da se nikada neće znati Question
Zašto sam sklon da više verujem ovom čoveku, nego demantiju od strane onih koji lažu u "interesu države" Question
Prica zvuci sasvim logicno i realno. Jedino sto se u ovoj zemlji "sve zna", a na kraju se nikada zvanicno ne sazna... zato sto onima koji su na vlasti tako vise odgovara Idea

Zanima me koliko ljudskih zivota vrede Mladic, Pavkovic i ostali srpski "junaci" koji se kriju po misjim rupama Question
Naravno da G-dina Petrovica stiti americka vojna baza. Bas bih "voleo" da vidim kako bi ga stitila nasa vojska :wink:
Nazalost, svi znamo kako to izgleda :x
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku    Zamisli Srbiju forum -> Demokratija i Srbija! Sva vremena su GMT + 2 sata
Idi na stranu 1, 2, 3 ... 49, 50, 51  Sledeci
Strana 1 od 51

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu
Zamisli Srbiju topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group