Zamisli Srbiju forum Zamisli Srbiju
(Zamisli svoj grad)
 
 FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Korisničke grupeKorisničke grupe   Registruj seRegistruj se 
 ProfilProfil   Proveri privatne porukeProveri privatne poruke   PristupiPristupi 

Obrazovanje- Posaljite komentar...
Idi na stranu 1, 2, 3 ... 47, 48, 49  Sledeci
 
Napiši novu temu   Odgovori na poruku    Zamisli Srbiju forum -> Mladi- problemi, inicijative, angažovanje...!
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
Urednik



Pridružio: 28 Feb 2005
Poruke: 252
Lokacija: Virtuelni svet!

PorukaPoslao: Sub Mar 12, 2005 4:00 pm    Naslov: Obrazovanje- Posaljite komentar... Odgovoriti sa citatom



Mladi smatraju da im treba:
- reforma škole
- veća otvorenost duha
- prvo da učestvuju (u odlukama, predlozima...)
- veće vrednovanje znanja.
Paznju treba obratiti na:
1. Obrazovanje: učenje tokom čitavog života, (ne)formalno obrazovanje i obuka, društveno priznanje veština i kompetencija stečenih u neformalno-obrazovnom sektoru. – Treba povećati broj mladih ljudi koji su uključeni u proces učenja tokom čitavog života, kroz formalno ili neformalno obrazovanje, bez obzira na njihov pol, socijalno i kulturno poreklo. Kvalifikacije stečene u strukturisanom i planiranom neformalnom obrazovanju treba da budu prepoznate i priznate kao deo učenja tokom čitavog života.
2. Pristup savremenim tehnologijama - Treba povećati broj mladih ljudi koji imaju pristup savremnim tehnologijama i koji su adekvatno obučeni da ih koriste za sopstvenu dobrobit.
3. Stručno savetovanje i profesionalna orijentacija – Treba povećati broj mladih ljudi koji imaju mogućnost da dobiju stručni savet prilikom izbora sopstvene profesije.
4. Informacije – Treba povećati broj omladinskih informativnih centara, specijalnih informativnih emisija za mlade u medijima, kao i broj info-punktova za mlade. Takođe, treba povećati i broj mladih ljudi koji su direktni korisnici ovih usluga.


Poslednji izmenio/la Urednik dana Sub Maj 28, 2005 9:49 am, izmenjeno ukupno 1 puta
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
princess



Pridružio: 16 Mar 2005
Poruke: 6
Lokacija: u snovima

PorukaPoslao: Sre Mar 16, 2005 3:32 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

nase skolstvo vapi za promenama! a zasto li? pa zato sto je sve toliko zastarelo i sve trebe promeniti. pocev od nastave, nastavnog plana, gradiva koje je suvoparno i nezanimljivo...kazu da je reforma skolstva u toku, pomaka nema (ako ne racunamo vracanje darvina i engleskog jezeka), ali to je samo povratak na ono sto je zapoceto pre par godina!
_________________
princess
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
legalista



Pridružio: 12 Mar 2005
Poruke: 19
Lokacija: sirom lepe otadzbine

PorukaPoslao: Čet Mar 17, 2005 12:17 am    Naslov: Najava otpustanja u prosveti Odgovoriti sa citatom

sta najavljuje novi ministar (a stari ga podrzava), i kako ce to uticati na kvalitet naseg obrazovanja, mozete zakljuciti iz priloga (izvodi texta iz Danas-a). Ni jedan, ni drugi (ministar), ne pominju uslove u kojima se skolujemo (ucionice sa opremom i skolskim ucilima od pre 30 godina...), a pri tom se pozivaju na evropske standarde Question

Tragom najave da će deset odsto prosvetnih radnika u Srbiji ostati bez posla. Prekobrojno 12 hiljada prosvetara?
Javno se pominje podatak da penziju čeka oko 3.000 zaposlenih, a da višak zaposlenih preovlađuje među profesorima razredne nastave i nenastavnom osoblju. Koliko će tačno prosvetnih radnika ostati bez posla i o kojim kategorijama zaposlenih je reč, da li izjava ministra prosvete najavljuje da otkaz čeka nenastavno osoblje i kako je moguća racionalizacija bez otpuštanja, samo su neka od pitanja koja su nametnule dve suprotne izjave zvaničnika Ministarstva prosvete, a na koja do danas nema jasnih odgovora...Bivši ministar prosvete Gašo Knežević demantovao je tvrdnje Slobodana Vuksanovića da je "DOS-ova Vlada svojevremeno potpisala određene međunarodne obaveze i ostavila u nasledstvo ovaj i mnoge neprijatne poslove", navodeći da nikakav sporazum nisu zaključili sa međunarodnim finansijskim institucijama, u vezi sa racionalizacijom broja zaposlenih. "U odnosu na evropske standarde u našoj zemlji nije zadovoljavajući odnos broja nastavnika i đaka, odnosno trebalo bi da više đaka "ide" na jednog profesora.Tri godine smo trpeli pritisak od MMF i uspeli da ih ubedimo da nije vreme i da nemamo infrastrukturu da zatvorimo škole sa malim brojem đaka. Oni su to razumeli, dok nije došla ova Vlada. Podatak da ima oko deset odsto viška zaposlenih je verovatno realan", kaže Knežević, napominjući da su dobar socijalni program i obezbeđivanje školskih autobusa jedina rešenja za predstojeću racionalizaciju. Pomoćnik ministra prosvete za finansije Slavko Karavidić saopštio je prošle nedelje da se broj zaposlenih u ovoj delatnosti mora smanjiti za deset odsto, odnosno za 12 hiljada ljudi i to već od polovine godine, da bi sutradan ministar prosvete Slobodan Vuksanović izjavio da "ni jedan prosvetni radnik neće ostati bez posla, a da ćemo istovremeno napraviti racionalizaciju obrazovnog sistema".
- Ma koliko ova druga vest zvučala sjajno, čini se da iza nje stoji namera da se prosvetni radnici uljuljkaju, dovedu u zabludu i da, u momentu kada dođe do stvarne racionalizacije, budu zatečeni i nepripremljeni na najgore - rekao je novinaru Danasa predsednik Granskog sindikata prosvetnih radnika Nezavisnost Zdravko Kovač.
On podseća da je Protokolom, koji su čelnici tri reprezentativna sindikata prosvetnih radnika potpisali krajem 2004. sa ministrima prosvete i finansija, precizirano da će "Ministarstvo prosvete i sindikati preduzeti mere iz svoje nadležnosti kako bi se izvršila neophodna racionalizacija u ukupnim rashodima za plate, koja uključuje smanjenje mesečnog platnog fonda za sedam procenata. Realizacija ove odredbe bi počela od naredne školske godine, uz uslov da se zaključi poseban kolektivni ugovor za zaposlene u osnovnim i srednjim školama i domovima učenika i da se donese odgovarajući socijalni program". ...Da otpuštanje ne dolazi u obzir bez dobrog socijalnog programa potvrđuje i lider Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije Miodrag Skorobonja. On podseća na obećanje ministra finansija Mlađana Dinkića da će novim zakonom o platama u državnim organima i javnim službama biti utvrđen i socijalni program i napominje da sindikati čekaju "snimak stanja" u školama. Naime, na zahtev Ministarstva školama je prosleđen upitnik u kojem treba da navedu precizan broj zaposlenih, njihovu stručnu spremu, koje poslove obavljaju, koliki fond časova imaju..., nakon čega će biti jasno koliko ljudi će otići u penziju. Javno se pominje podatak da penziju čeka oko 3.000 zaposlenih, a da su "najugroženije" kategorije profesori razredne nastave i nenastavno osoblje.... Treba podsetiti da u osnovnim i srednjim školama ima 101.676 zaposlenih, u predškolskom obrazovanju 16.584, a u visokom i višem 18.754. Skrobonja napominje da je prošle školske godine upisano 6.000 manje prvaka, a da je samo ove godine u škole ušlo 219 novih nastavnika građanskog vaspitanja i veronauke. Racionalizacija mreže škola je poseban problem na kome se trenutno radi u Ministarstvu prosvete. Istraživanja pokazuju da je odnos broja profesora prema broju učenika u našoj zemlji jedan prema deset, a u drugim zemljama jedan prema 18, dok u poređenju sa Evropom, naši pomoćni radnici imaju mnogo manju kvadraturu koju pokrivaju, a nastavnici manji fond časova i manji broj učenika...Question
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
sumrak



Pridružio: 16 Mar 2005
Poruke: 25
Lokacija: srbija

PorukaPoslao: Čet Mar 17, 2005 1:05 am    Naslov: povratak tradiciji Odgovoriti sa citatom

srbija na pravom putu Exclamation na putu u srednji vek Twisted Evil
naravno, vaznije je da se finansiraju neradnici u vladi i poslanici (neradnici) u parlamentu, pa onda razne sluzbe koje "drze pod prismotrom svaki dom" - bia, kos... itd, od skolstva.
naravno da smetaju profesori koji uce decu da kriticki razmisljaju i pricaju im o tamo nekoj darvinovoj teoriji evolucije, nama trebaju deca koja ce slepo da slede ono sto im serviraju premijer, koji je inace sledbenik nikolaja velimirovica i njegov veliki fan, kao i njegovi saradnici, patriotski jahaci apokalipse.
nama nisu potrebni tamo neki racunari, nama je potreban kontinuitet sa srpskom srednjovekovnom državom koja od sredine XV veka bukvalno ne postoji.
u skladu sa dosadasnjom politikom, vlada ce otpustiti profesore, nastavnike... a zaposliti saradnike, dousnike, cinkarose, uhode..., a sve pod izgovorom da to trazi MMF i medjunarodna zajednica.
srecan put u srednji vek :x
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Moderator I



Pridružio: 28 Feb 2005
Poruke: 1586

PorukaPoslao: Čet Mar 17, 2005 6:19 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Kako Vam ovo zvuci: Obrazovanje odraslih je kljuc za XXI vek..... Ono je snazan koncept za negovanje ekoloski prihvatljivog razvoja, za unapredenje demokratije i pravde, jednakosti polova, naucnog, drustvenog i ekonomskog razvoja, i za izgradnju sveta u kome su nasilni sukobi zamenjeni dijalogom i kulturom pravednog mira...
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
kacamak



Pridružio: 08 Mar 2005
Poruke: 7
Lokacija: srbija

PorukaPoslao: Uto Mar 29, 2005 12:52 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Evo da se i ja nadovezem na ovu temu.Kad vam ja mogu reci da za 4 godine gimnazije nismo izveli ni jedan eksperiment, cak sta vise nemamo ni ucionice za potrebne predmete, jedino sto imamo su kreda i tabla, koja je u vecini slucajeva busna i sva oronula.
Tesko je raditi u takvim uslovima, kada bi drzava davala pare u prosvetu mozda bi i bilo necega ali ti ljudi koji rade u prosveti uopste nisu motivisani imaju 18 hiljada dinara platu, a drzava nema para ni da isplati prosvetne radnike a kamoli da upgrade-uje skole na nivo koji je na zapadu.
Inace u mojoj gimnaziji treba samo videti "informaticki" kabinet, i kompove na kojima radimo pa to su neki krsevi. Jos veca fora je sto polovina ne radi nego se svaki razred deli u 2 grupe pa dolaze na predavanja, cak i tad mora po 4 ucenika za jedan kompjuter.
Potpuno rasulo citavog sistema... :x
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
mrvica



Pridružio: 22 Mar 2005
Poruke: 24
Lokacija: CACAK-VELJINGRAD

PorukaPoslao: Uto Mar 29, 2005 12:56 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Ono sto je potrebno je relativno dobar prosek i posvetiti vise paznje ekstremno pametnim.
Ne treba mi da izmisljamo toplu vodu. Treba da postoji neki standardan nivo znanja koji svako mora da ponese iz osnovne skole (sto bi rekli neki nastavnici - ovo morate da znate u svako doba dana i noci), strednje skole bi trebalo da nauce djake onim sto je potrebno za njihovu struku (solidno prakticno znanje), a fakultet treba da omoguci studentima slobodno vreme da sami sebe nauce. Sto se tice izuzetno nadarenih, njima treba posvetiti paznju u vidu sekcija, osloboditi ih slusanja nekih predmeta, omoguciti im da preskacu razrede (u smislu da preko leta ispolazu sve ispite, a moze i preko zime nesto, nisam mislila da preskoce i znanje).
_________________
MRVICA
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
ANNY



Pridružio: 08 Mar 2005
Poruke: 16
Lokacija: vrnjacka banja

PorukaPoslao: Uto Mar 29, 2005 1:02 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Naše školstvo je loše. Sistem je postavljen tako da sputava i profesore i učenike. Problem se manifestuje na sledeći način:

1.Učenici vide profesore kao neprijatelje, profesor je za njih neko od koga treba izvući što bolju ocenu.
2.Ocene učenika i uspeh ne odražavanju njihovo stvarno znanje. Recimo dvojka kod profesora A je isto kao petica kod profesora B.
3.Rad profesora niko ne ocenjuje, ono što pedagog dođe jednom godišnje i napiše izveštaj ne znači ništa jer se jedino preko uspeha učenika može suditi o radu profesora. Profesor i sam ne zna da li radi dobro ili loše.
4.Profesori nisu motivisani na pravi način. Pri tome nije dovoljno motivisati nekoga tako što ćete mu bezuslovno dati više novca. Trenutno stanje je takvo da profesor radio ili ne radio ima istu platu.
5.Učenici su primorani da slušaju i stvari koje ih ne zanimaju. Pod ovim ne mislim da je u redu da neko jednostavno ne polaže matematiku jer mu se ne sviđa već mislim da ne mora da sluša profesora ako mu se ne sviđa da sluša jer recimo to već zna...
6.Komunikacija učenika i profesora je loša u velikim odeljenjima.

Učenici su korisnici sistema i takvi su kakvi jesu. Ne možemo promeniti korisnika da bi sistem postao dobar, tako da se tu ne mogu tražiti poboljšanja i nema svrhe navoditi brojne opšte poznate mane učenika.
Realno stanje je ovakvo i pitanje je sta da radimo da se stvari promene?
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
decko koji obecava



Pridružio: 05 Mar 2005
Poruke: 19
Lokacija: u prostoru i vremenu

PorukaPoslao: Uto Mar 29, 2005 1:04 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Pa evo sta bih ja uradio:

-profesori ne treba da ocenjuju učenike već samo da im pomažu da savladaju neku oblast. Na taj način oni imaju zajednički cilj i nisu neprijatelji.
-Učenici treba da polažu standardni test za dati predmet u tačno određenim vremenskim periodima. Test je isti za sve učenike za dati predmet u svim školama u Srbiji. Učenici će verovatno biti motivisaniji kada znaju da je ocena prava.
-Prosek ocena svih učenika koje vodi jedan profesor ulaze u godišnju ocenu rada profesora. Jedna od komponenti godišnje ocene bi trebala da bude i ocena koju profesor dobija od učenika. Ukoliko profesor ne dobije prelaznu ocenu tražiti drugog sve dok se ne nađe odgovarajući.
-Ako želite da motivišete nekoga da radi platite mu srazmerno njegovom radu. Seminari za usavršavanje su glupost ukoliko učesnika i ne zanima da nauči nešto novo kako bi napredovao u poslu već je tu samo da bi upisali da je bio prisutan i da se "usavršio". Ako možete da primate istu platu bez obzira koliko radite razmislite koliko bi ste Vi radili. Plata profesrora treba da bude mnogo veća i da zavisi od njegove ocene.
-Dati učenicima veće slobode, dati mogućnost izbornih predmeta, predavanja učiniti neobaveznim. Kakva je svrha primoravati nekoga da sedi u učionici ako on to ne želi. Takav čovek može samo da smeta ostalima.
-Smanjiti odeljenja na razuman broj, mislim da ni jedno odeljenje ne treba brojati više od 20 učenika.
Propisati profesoru koje se znaje očekuje od učenika a njemu ostaviti slobodu izbora kako će to znanje preneti učenicima.
Dati velika ovlašćenja direktorima škola ali i povećati odgovornost. Tako da ako škola ima rezultate ispod proseka direktor mora snositi posledice.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
helena



Pridružio: 24 Mar 2005
Poruke: 59

PorukaPoslao: Sub Apr 02, 2005 11:58 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Jedine promene koje se azurno sprovode kod nas su cene skolovanja (idu i do 1500 eura godisnje). Neke promene su uradjene, doduse samo na pojedinim fakultetima.Kod nas je problem sto najbolji studenti i magistri u najboljem slucaju mogu da doktoriraju sa 35. godina, a to je vise od 10 godina od zavrsetka redovnih studija. I zakljucak je, skolstvo nam propada kao i svi ostali segmenti naseg drustva... :(
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
milutin.ljuti



Pridružio: 25 Mar 2005
Poruke: 9
Lokacija: Srbija

PorukaPoslao: Ned Apr 03, 2005 10:52 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Ovakvim sistemom skolstva su izgubljene generacije i generacije ucenika. Profesori i nastavnici su nezainteresovani,ucenici jos manje pa se skolstvo svelo na onu nasu staru izreku "trla baba lan da joj prodje dan".I sadasnji i bivsi ministar prosvete najavljuju reforme,a od reformi ni traga,osim naravno mnogo manje ucenja i vise nerada.Ako su to reforme neka im sluzi na cast.Ako ovako nastave necu biti iznenadjen da od sledece godine u sklopu reformi bude uvedeno usmereno obrazovanje, [daleko bilo] nalik onom iz 70-ih i 80-ih godina proslog veka Exclamation
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Anarhista



Pridružio: 03 Apr 2005
Poruke: 17
Lokacija: Srbija

PorukaPoslao: Ned Apr 03, 2005 11:28 pm    Naslov: Svi smo mi potencijalni učenici i učitelji! Odgovoriti sa citatom

Iako nemam poverenja u škole, kao anarhista polažem mnogo nade u moć obrazovanja. Jedan od najvećih izvora nade za bolji svet je da će sledeća generacija, potpomognuta, izrasti u manje neurotičnu nego tto je to ova sadašnja. Neki odlaze tako daleko da tvrde da je obrazovanje način koji vodi njihovom oslobođenju i jedina realna nada u moguću izgradnju anarhističkog društva.
Današnje škole su uglavnom zainteresovane za sortiranje i pripremu dece za njihove buduće uloge u društvenoj hijerarhiji, obezbeđujući prihvatanje "zakona" o potrebi večnog takmičenja, hijerarhije i poštovanja autoriteta. Takav sistem izaziva kod ogromnog broja dece osećaj nepopravljive inferiornosti. Verujem da su akademski ispiti besmisleno premeravanje potencijala neke osobe za korisnu ulogu u sistemu. Kult profesionalnih ispitivača kreiran je da bi slomio našu sigurnost u sopstvene mogućnosti i prosuđivanje. Protiv smo telesnog kažnjavanja i bilo kog oblika prinude u obrazovanju. Prisustvo na časovima trebalo bi da bude dobrovoljno. Prinuda uništava prirodnu potrebu za učenjem i razumevanjem. Pravo obrazovanje je potpuno suprotno od prinudnog školstva, čija je glavna lekcija strah i poštovanje autoriteta. Moramo opremiti svoju decu britkom kritikom, da bi razumeli svet, da bi videli koje je promene najbolje izvršiti da bi svet postao što bolje mesto za svačiji život i da bi bili u mogućnosti da iznesu na sebi neophodne promene.
Protivim se svakoj religijskoj indoktrinaciji po školama. Strahu i sumnji nije mesto u etičkom obrazovanju. Religiozno "obrazovanje" mora biti uklonjeno i zamenjeno diskusijama o moralnim i filozofskim pitanjima baziranim na brizi i pažnji prema svakom živom biću. Glupo je misliti da je obrazovanje jedanaest (ili više) godina provedenih u zgradi odsečenoj od stvarnog života. Bilo bi mnogo zdravije biti povezan sa svakodnevnim životom i radom. A na taj način škole bi trebalo i da funkcionišu. Tako bi svačije mogućnosti bile otkrivene i iskorišćene za obrazovanje drugih. Moramo slomiti zidove između rada, igre i obrazovanja. Obrazovanje bi trebalo biti dostupno kroz život, umesto što godine provodimo u zagušljivoj učionici učeći napamet tuđe misli. Svi smo mi potencijalni učenici i učitelji razvijajući svoje mogućnosti i razumevajući svet tokom života.

_________________
Anarhista!
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
kaena



Pridružio: 19 Mar 2005
Poruke: 6

PorukaPoslao: Ned Apr 03, 2005 11:53 pm    Naslov: mr velja ilic Odgovoriti sa citatom

na trenutak sam videla mr velja ilic, pomislila mozda mu je to skracenica za 'ministar', (mada je ispod pisalo "ministar za kapitalne investicije"), onda sam cula celu pricu...
magistar u ovoj zemlji moze da postane "ko moze samo ako hoce". evo primera. moj bivsi direktor koji je na funkciji ostao i posle 5-oktobarskih promena, je direktor postao sa visom uciteljskom. onda je, u rekordnom roku, ispolagao sve ispite i postao profesor. naravno da sam mu cestitala.
ne zelim da se prisecam ali dovoljno ce biti ako kazem da je na oglasnoj tabli napisao, (rucno, krasnopisom, racunar nije umeo da koristi) "bioskopska predstava zone zanfirovic", da mu je "pritisak skocio na 200 km\h", da smo dobili "od stranaca neke televizore", misleci na donaciju od nekoliko racunara, da nam se deca "rnjaju po dvoristu", "vladine neorganizacije", itd, itd. tesko da bi se jedna recenica u njegovom tekstu ili obracanju nasla bez grubih gramatickih gresaka.
iako vise nije na funkciji zadnje dve godine, on i dalje radi na svom usavrsavanju. uskoro ce da magistrira, naravno da cu mu cestitati, nasoj zemlji je uvek potreban mlad i obrazovan strucni kadar.
e, pa kad mogu tako sitne ribe, zasto ne bi i jedan velja ilic!
ne znam sta bih trebala jos da dodam o nasem obrazovanju.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Alisa



Pridružio: 04 Apr 2005
Poruke: 11

PorukaPoslao: Sre Apr 06, 2005 12:06 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Reforme su neophodne. mislim da mogucnost visokog obrazovanja treba da bude dostupna svima ali kod nas to i jeste slucaj, s obzirom da su cene godina mizerne a i da ako si dobar djak, ne moras da placas nista. Jedini problem ovde je to sto ljudi NECE da uce i rade na fakultetima. Ili sto nemaju uslova da studiraju jer roditelji ne mogu da ih izdrzavaju za vreme studija a hvala Bogu vecina fakulteta je tako koncipirano da ne mozes da radis i studiras u isto vreme.

Licno, ja bih volela da vidim prosirenje kapaciteta fakulteta ali samo za one koji mogu da plate a broj ovih koji idu "na budzet" da ostane isti.

A mislim da pre svega treba da se "reformisu" profesori na tim fakultetima koji su u 90% slucajeva zaboravili sta podrazumeva njihovo radno mesto.
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku
KANT



Pridružio: 21 Mar 2005
Poruke: 2
Lokacija: van srbije, naravno!

PorukaPoslao: Sre Apr 06, 2005 11:24 pm    Naslov: Mislite drugacije! Odgovoriti sa citatom

Zamolio bih vas da procitate ovu istinitu anegdotu! Kreatori reformi, mozete biti vi sami Idea Mislite drugacije :wink:
Sir Ernest Rutherford, predsednik Kraljevske Akademije i dobitnik Nobelove nagrade za fiziku, ispričao je sledeću priču: Pre izvesnog vremena pozvao me je kolega. Spremao se da nekom studentu da "nulu" za njegov odgovor na neko pitanje iz fizike, dok je student, naprotiv, zahtevao najvišu ocenu! Ispitivač i student su se ipak složili da se dovede nezavisni "arbitar" i ja sam bio izabran. Pročitao sam ispitno pitanje: pokazati kako je moguće odrediti visinu neke visoke zgrade pomoću barometra.
Studentov odgovor je glasio: "Odnet ću barometar na vrh zgrade, vezaću ga za dugačak konopac, spustiću ga do trotoara, a zatim ću ga ponovo podići. Izmjeriću dužinu konopca. Dužina konopca je visina zgrade. Student je zaista imao dobar razlog za visoku ocenu, s obzirom da je dao kompletan i tačan odgovor! S druge strane, kad bi dobio visoku ocenu iz fizike, to bi značilo svojevrsno priznanje u ovoj oblasti, što njegov odgovor nije potvrđivao!
Predložio sam da student još jedanput pokuša rešiti ovaj zadatak. Dao sam studentu šest minuta da reši zadatak uz upozorenje da njegov odgovor mora pokazati bar neko znanje iz fizike! Pri kraju pete minute student još ništa nije bio napisao! Pitao sam ga želi li odustati, ali mi je on odgovorio da ima jako mnogo odgovora za taj problem: upravo je razmišljao o najboljem rešenju. Izvinuo sam se sto ga prekidam i zamolio ga da nastavi.
U sledećoj minuti on je napisao svoj odgovor koji je glasio: Odnesi barometar na vrh zgrade i nagni se preko ruba krova. Ispusti barometar, a štopericom meri vreme dok ne tresne o trotoar. Tada, koristeći formulu x=at2/2, izračunati visinu zgrade! U tom trenutku sam pitao kolegu da li sad on odustaje od davanja loše ocene! On se složio i dao studentu skoro najvišu ocenu.
Dok sam napuštao koleginu kancelariju, setio sam se da mi je student rekao da ima još mnogo rešenja za taj problem, pa sam ga pitao: Koja?? Pa, reče student, postoji mnogo načina da se odredi visina zgrade uz pomoć barometra.
Na primer, možete izneti barometar napolje, pod pretpostavkom da je sunčan dan, izmeriti visinu barometra, zatim dužinu njegove senke, dužinu senke zgrade, i onda običnom proporcijom, uz pomoć Talesovog teorema, izračunati visinu zgrade! Sjajno - rekao sam. A ostali načini? Da, rekao mi je student, postoji jedna osnovna metoda mjerenja koja će vam se sigurno dopasti. U ovoj metodi, uzmete barometar sa sobom i počnete se penjati uz stepenice. Prethodno, na zidu povučete crtu da označite dužinu barometra. Zatim, kako se penjete, markirate stalno dužinu barometra. Tako ćete dobiti visinu zgrade u jedinicama dužine barometra!? Vrlo direktna metoda! - rekao sam.
Naravno, a ako želite malo sofisticiraniju metodu, možete vezati barometar za kraj opruge, zaljuljati ga kao klatno i zatim odrediti vrednost gravitacionu konstante g na nivou ulice, a onda na vrhu zgrade. Iz razlike za gravitacionu konstantu g može se, u načelu, izračunati visina zgrade! Takođe, koristeći isto načelo, možete odneti barometar na vrh zgrade, vezati ga za dugačak konopac, spustiti ga do samog trotoara i tada ga zaljuljati. Tada možete izračunati visinu zgrade prema periodi oscilacije! Na kraju, zaključio je student, postoje i mnogi drugi načini rešavanja problema.
Verovatno najbolji način je, da ponesete barometar u prizemlje i da pokucate na vrata nadstojnika zgrade. Kada vam nadstojnik otvori vrata, vi samo trebate reći: Gospodine nadstojniče, ovo je divan barometar! Ako mi kažete kolika je visina zgrade, pokloniću vam ga.
U tom trenutku nisam mogao izdržati i pitao sam studenta da li zaista ne zna konvencionalan odgovor na ovaj problem. Priznao mi je da ga zna, ali mi je rekao da mu je pun k... asistenata i predavača na fakultetu koji mu pokušavaju nametnuti svoj način mišljenja.

Student se zvao Niels Bohr.
Za one koji eventualno ne znaju, čovek je dobitnik Nobelove nagrade za fiziku 1922.


Sta drugo reći nego THINK DIFFERENT!

_________________
Kant
Nazad na vrh
Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Poseti sajt autora
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu   Odgovori na poruku    Zamisli Srbiju forum -> Mladi- problemi, inicijative, angažovanje...! Sva vremena su GMT + 2 sata
Idi na stranu 1, 2, 3 ... 47, 48, 49  Sledeci
Strana 1 od 49

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu
Zamisli Srbiju topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group